Campagne ‘Never Give Up On Your Cup’ vandaag gelanceerd


Geplaatst: 17 mei 2019, 14:33 uur
Met het festival- en evenementen seizoen in volle gang lanceert Plastic Promise vandaag ‘Never Give Up On Your Cup’. Het doel van de campagne is om alle Nederlandse festivalbezoekers aan te sporen plastic drinkbekers en flessen terug te brengen naar de bar, inleverpunt of afvalbak zodat deze opnieuw gebruikt of gerecycled kunnen worden.
Evenementenorganisatoren en drankmerken hebben de medewerking van het publiek hard nodig om hergebruik en hoogwaardige recycling van plastic bekers en flessen te verbeteren. Wanneer bekers op de grond belanden raken ze vervuild waardoor hoogwaardige recycling lastig wordt. Zelfs een klein beetje zand is al een probleem. Zonde, want plastic is vaak heel goed te recyclen.Op de Vierdaagsefeesten komen meer inzamelpunten in de stad en inzamelproeven op verschillende pleinen. We gaan ook dit jaar weer een stap verder van afval naar grondstof!
Een niet hergebruikte hard cup is niet duurzaam. Een ander probleem is dat hard cups vaak nog te weinig hergebruikt worden, zegt Laura van de Voort van Green Events. “Wanneer plastic hard cups op de grond belanden, raken ze beschadigd, waardoor ze minder vaak kunnen worden gebruikt. Of ze komen in afvalbakken terecht, waardoor ze onvindbaar zijn. Zonde, want een niet hergebruikte hard cup is niet duurzaam.”


Over Plastic Promise
Plastic Promise, een landelijke beweging met pioniers uit de evenementenindustrie, drankfabrikanten, festivals en sportevents zet zich in voor verantwoord plastic gebruik. Het streven is dat binnen drie jaar minimaal 50 procent van alle plastic wegwerpartikelen door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt. Mede koplopers Amsterdam Open Air, Awakenings, Bavaria, Coca-Cola, DGTL, Elevation Events, Dekmantel, Grolsch, Heineken, Johnny Walker, Jupiler, Lipton, Loveland, Lowlands, Mysteryland, Pepsi, Red Bull en Zwarte Cross zijn al aangesloten bij Plastic Promise. ‘Never Give Up On Your Cup’ is één van de initiatieven die vanuit de Plastic Promise-deelnemers invulling geeft aan de ambitie om een circulaire drinkbeleving op evenementen neer te zetten.




Vierdaagsefeesten maakt 135 nieuwe namen bekend
Na de lancering van de eerste namen vorige maand, maakt Vierdaagsefeesten opnieuw 135 namen bekend…


Van €0,50 naar €1: Waarom de bekerprijs omhoog gaat
Elke derde week van juli vinden Vierdaagsefeesten bezoekers hun weg naar de Nijmeegse binnenstad.…


Vierdaagsefeesten zoekt Nijmeegse artiesten voor knallende opening
De Vierdaagsefeesten trapt sinds 2022 af met een spectaculaire opening op zaterdag om 16:00 uur,…
