Campagne ‘Never Give Up On Your Cup’ vandaag gelanceerd
Geplaatst: 17 mei 2019, 14:33 uur
Met het festival- en evenementen seizoen in volle gang lanceert Plastic Promise vandaag ‘Never Give Up On Your Cup’. Het doel van de campagne is om alle Nederlandse festivalbezoekers aan te sporen plastic drinkbekers en flessen terug te brengen naar de bar, inleverpunt of afvalbak zodat deze opnieuw gebruikt of gerecycled kunnen worden.
Evenementenorganisatoren en drankmerken hebben de medewerking van het publiek hard nodig om hergebruik en hoogwaardige recycling van plastic bekers en flessen te verbeteren. Wanneer bekers op de grond belanden raken ze vervuild waardoor hoogwaardige recycling lastig wordt. Zelfs een klein beetje zand is al een probleem. Zonde, want plastic is vaak heel goed te recyclen.Op de Vierdaagsefeesten komen meer inzamelpunten in de stad en inzamelproeven op verschillende pleinen. We gaan ook dit jaar weer een stap verder van afval naar grondstof!
Een niet hergebruikte hard cup is niet duurzaam. Een ander probleem is dat hard cups vaak nog te weinig hergebruikt worden, zegt Laura van de Voort van Green Events. “Wanneer plastic hard cups op de grond belanden, raken ze beschadigd, waardoor ze minder vaak kunnen worden gebruikt. Of ze komen in afvalbakken terecht, waardoor ze onvindbaar zijn. Zonde, want een niet hergebruikte hard cup is niet duurzaam.”
Over Plastic Promise
Plastic Promise, een landelijke beweging met pioniers uit de evenementenindustrie, drankfabrikanten, festivals en sportevents zet zich in voor verantwoord plastic gebruik. Het streven is dat binnen drie jaar minimaal 50 procent van alle plastic wegwerpartikelen door herbruikbare producten is vervangen of hoogwaardig gerecycled wordt. Mede koplopers Amsterdam Open Air, Awakenings, Bavaria, Coca-Cola, DGTL, Elevation Events, Dekmantel, Grolsch, Heineken, Johnny Walker, Jupiler, Lipton, Loveland, Lowlands, Mysteryland, Pepsi, Red Bull en Zwarte Cross zijn al aangesloten bij Plastic Promise. ‘Never Give Up On Your Cup’ is één van de initiatieven die vanuit de Plastic Promise-deelnemers invulling geeft aan de ambitie om een circulaire drinkbeleving op evenementen neer te zetten.
Vrijwilligerscentrale start adviesbureau dankzij samenwerking Vierdaagsefeesten
Stichting Vierdaagsefeesten vindt maatschappelijke betrokkenheid van groot belang. Dit jaar werden…
De meeste stappen tijdens het stappen
Op ons verzoek zetten jullie weer massaal je stappenteller aan tijdens de…
Een onvervalste Vierdaagsefeesten-week die een 8,2 scoort: goedgevulde pleinen, schone straten en goede sfeer
Vierdaagsefeesten 2024 is getekend door goede doorstroom, met momenten van topdrukte. Van een…