Facts & figures


Een groot feest vier je samen met anderen. En reken maar dat, dat tijdens de Vierdaagsefeesten goed komt: feest samen met anderhalf miljoen andere bezoekers die gedurende zeven dagen in Nijmegen te vinden zijn. We zijn dan ook het grootste evenement van Nederland en een van de grootsten van Europa.


Waardering
De Vierdaagsefeesten wordt als evenement gewaardeerd met een gemiddeld rapportcijfer van 8,4. 94% wil de komende jaren terugkomen naar de feesten. 95% raadt vrienden en bekenden aan om de feesten te bezoeken.
In vergelijking met andere evenementen
Uit een grootschalige peiling onder het Nederlands publiek (BrandAlchemy) blijkt dat Vierdaagsefeesten van alle 50 grootste evenementen van Nederland, op de eerste plaats staat als het gaat om het ervaring van prettige sfeerbeleving. Ook staan we in de top-5 van sterkste evenementmerken onder volwassenen, samen met De 4Daagse, Pinkpop, Sail Amsterdam en Bevrijdingsfestival. Vierdaagsefeesten als merk scoort het hoogst op de eigenschappen actief, opgewekt, uniek en sympathiek.
MerkenonÂderÂzoek: pretÂtigÂste sfeerÂbelevÂing van Nederland!
Uit het EvenÂeÂmenten MerkonÂderÂzoek 2018 van BranÂdAlcheÂmy, een grootschalig pubÂliekÂsonÂderÂzoek gericht op de 50 grootÂste evenÂeÂmenten van NedÂerÂland, blijkt dat VierÂdaagseÂfeesten Nijmegen boveÂnaan staat als het gaat om het ervaren van het pretÂtige sfeerÂbelevÂing, volÂgens het NedÂerÂlands pubÂliek. VierÂdaagseÂfeesten wordt door het pubÂliek ervaren als een actief, opgewÂerkt, uniek en symÂpaÂthiek merk

VierÂdaagseÂfeesten prijkt daarÂnaast na de VierÂdaagse boveÂnaan in de waarderÂingsliÂjst door bekÂenden van de betrÂeÂfÂfende merken. Ook staan we in de top‑5 van sterkÂste evenÂeÂmentÂmerken onder volÂwasseÂnen, samen met VierÂdaagse, Pinkpop en SAIL AmsÂterÂdam. Voor sterkÂste vriÂjetiÂjdsmerken in de provinÂcie GelderÂland staat VierÂdaagseÂfeesten Nijmegen in de top‑3, samen met de VierÂdaagse en KoninÂklijke BurgÂers’ Zoo, met een hogere merkkracht dan vergelijkÂbare evenementen.
(Bron: HenÂdrik BeerÂda, brand conÂsulÂtanÂcy, 2019)

Facts & figures
- Meer dan 1.300 optredens
- Meer dan 3.500 artiÂesten uit binÂnen- en buitenland
- Meer dan 46 podia
- De binÂnenÂstad van Nijmegen als evenÂeÂmenten terÂrein: 1,798 miljoen m2
- 300 extra buitenbarren
- meer dan 18.000 m² terras
- 130 terrassen
- Meer dan 20.000 terrasstoelen
Naar schatting worden er in 7 dagen tijd 1,5 miljoen bezoeken aan de Vierdaagsefeesten afgelegd. Gemiddeld komen de meeste bezoekers bijna 4 dagen, wat resulteert in 378.788 unieke bezoekers in 2022.
Hoeveel dagen bezoekt men de feesten?
- 25% komt 7 dagen
- 16% komt 6 dagen
- 16% komt 5 dagen
- 17% komt 4 dagen
- 12% komt 3 dagen
- 9% komt 2 dagen
- 5% komt 1 dag




Bezoekers
- De meeste bezoekers van de Vierdaagsefeesten zijn tussen 18 en 34 jaar oud
- Er komen ongeveer evenveel mannen als vrouwen
- Gemiddelde uitgave p.p. 48,95 euro per dag
- Meer dan 1.250.000 liter drankjes
- Meer dan 3500 m2 verkoopplaatsen
- Totale bestedingseffect Vierdaagsefeesten 64 miljoen euro
Waar komen de bezoekers vandaan?
De Vierdaagsefeesten trekt bezoekers uit heel Nederland, maar de meesten (56%) komen uit Nijmegen of uit buurgemeenten van Nijmegen (9%). Naar schatting komt minimaal 2% van de bezoekers uit het buitenland.


Waar komen de bezoekers vandaan?
De Vierdaagsefeesten trekt bezoekers uit heel Nederland, maar de meesten (56%) komen uit Nijmegen of uit buurgemeenten van Nijmegen (9%). Naar schatting komt minimaal 2% van de bezoekers uit het buitenland.


Media
- Meer dan 13.000 berichten op TV, radio, in print, online en op social media
- Een bereik van 94,6 miljoen lezers
- Een PR-waarde van 3,3 miljoen euro in zeven dagen tijd


Klik hier voor meer informatie