Vierdaagsefeesten
12-18 juli 2025nijmegen
Placeholder for 15 07 2018 De Kaaij Mathijs Hanenkamp 515 07 2018 De Kaaij Mathijs Hanenkamp 5

Facts & figures

Een groot feest vier je samen met anderen. En reken maar dat dat tijdens de Vierdaagsefeesten goed komt: feest samen met ruim een miljoen andere bezoekers die gedurende zeven dagen in Nijmegen te vinden zijn. We zijn dan ook het grootste meerdaagse evenement van Nederland en een van de grootsten van Europa.

Waarder­ing

Uit de bezoek­ersen­quête van 2024 blijkt dat de edi­tie van dit jaar bij­zon­der goed in de smaak viel. De bezoek­ers hebben de feesten beo­ordeeld met een gemid­deld rap­port­ci­jfer van maar lief­st 8,5!

Merkon­der­zoek

1e plaats pret­tig­ste sfeer­belev­ing van Nederland

Uit het Even­e­menten Merkenon­der­zoek 2018 van Bran­dAlche­my, een grootschalig pub­liek­son­der­zoek gericht op de 50 groot­ste even­e­menten van Ned­er­land, blijkt dat Vier­daagse­feesten Nijmegen eerste plaats staat als het gaat om het ervaren van het pret­tige sfeer­belev­ing, vol­gens het Ned­er­lands pub­liek. Vier­daagse­feesten wordt door het pub­liek ervaren als een actief, opgew­erkt, uniek en sym­pa­thiek merk.

(Bron: Hen­drik Beer­da, brand con­sul­tan­cy, 2018)

Top 5 sterk­ste even­e­menten­merken & top 3 sterk­ste vrijetijdsmerken

Vier­daagse­feesten prijkt in de top‑5 van sterk­ste even­e­menten­merken onder vol­wasse­nen, samen met 4Daagse, Pinkpop en SAIL Ams­ter­dam. Voor sterk­ste vri­jeti­jdsmerken in de provin­cie Gelder­land staat Vier­daagse­feesten in de top‑3, samen met de 4Daagse en Konin­klijke Burg­ers’ Zoo, met een hogere merkkracht dan vergelijk­bare evenementen.

(Bron: Hen­drik Beer­da, brand con­sul­tan­cy, 2019)

2e plaats vrolijk­ste even­e­menten & 4e plaats meest pop­u­laire even­e­menten van Nederland

In 2023 staat de Vier­daagse­feesten op de tweede plaats in de ran­gli­jst van vrolijk­ste even­e­menten van Ned­er­land, en op de vierde plaats in de lijst van meest pop­u­laire even­e­menten van Ned­er­land, vol­gens het Even­e­menten Merkenon­der­zoek van Hen­drik Beer­da Brand Con­sul­tan­cy. Het even­e­ment scoort hoog op de pijlers van naams­bek­end­heid, waarder­ing en bind­ing.

(Bron: Hen­drik Beer­da, Even­e­menten Merkenon­der­zoek, 2023)

Placeholder for 16 07 2024 Vierdaagsefeesten JW de Venster JWS06184 Matrixx Liveaande Kade16 07 2024 Vierdaagsefeesten JW de Venster JWS06184 Matrixx Liveaande Kade

Facts & figures

Vierdaagsefeesten

  • Meer dan 1.300 optredens
  • Meer dan 3.500 artiesten uit binnen- en buitenland
  • 46 verschillende podia
  • De binnenstad van Nijmegen als evenementen terrein: 1,8 miljoen m2
  • 300 extra buitenbarren
  • Meer dan 18.000 m2 terras
  • 130 terrassen
  • Meer dan 20.000 terrasstoelen
  • Meer dan 1.250.000 liter drankjes
  • Meer dan 3500 m2 verkoopplaatsen
  • Totale bestedingseffect Vierdaagsefeesten: 64 miljoen euro

Bezoekers

Naar schatting worden er gedurende de 7 dagen van de Vierdaagsefeesten meer dan één miljoen bezoeken afgelegd. De feesten verwelkomen dagelijks tussen de 100.000 en 250.000 bezoekers. Gemiddeld komen bezoekers bijna vier dagen naar de Vierdaagsefeesten, wat resulteert in 378.788 unieke bezoekers.

  • De meeste bezoekers van de Vierdaagsefeesten zijn tussen 18 en 34 jaar oud
  • Er komen ongeveer evenveel mannen als vrouwen
  • 72% van de bezoekers komt voor de sfeer
  • 80% van de bezoekers bezoekt de feesten met vrienden
  • De meeste bezoekers bereiken de feesten op een duurzame manier, namelijk met het OV, fiets of lopend
  • 94% wil de komende jaren terugkomen naar de feesten 
  • 95% raadt vrienden en bekenden  aan om de feesten te bezoeken
  • Gemiddelde uitgave p.p. is 48,95 euro per dag
  • 72% van de ondervraagden bezoekers bezoekt alleen de Vierdaagsefeesten 
  • 12% gaat ook aanmoedigen langs de route van De 4Daagse
  • 10% zwaait na het uitgaan de lopers uit
  • 6% van de bezoekers loopt de 4Daagse én gaat naar de Vierdaagsefeesten

     

Placeholder for 14 07 2024 Vierdaagsefeesten Waalkade Marcel Krijgsman rechtenvrij14 07 2024 Vierdaagsefeesten Waalkade Marcel Krijgsman rechtenvrij

Waar komen de bezoekers vandaan?

De Vierdaagsefeesten trekt bezoekers uit heel Nederland, maar de meesten (56%) komen uit Nijmegen of uit buurgemeenten van Nijmegen (9%). Naar schatting komt minimaal 2% van de bezoekers uit het buitenland.

Placeholder for Afbeelding1Afbeelding1
Placeholder for 15 07 2023 Veerpoorttrappen Marcel Krijgsman 115 07 2023 Veerpoorttrappen Marcel Krijgsman 1

Online bereik 

Periode van 1 januari tot 31 augustus 2024

Website & app

  • Aantal websitesessies: 248.437
  • Unieke app-bezoekers per dag: 222.635
  • Totaal aantal app-interacties: 1.211.387
  • Aantal favorieten (likes) in het programma via de app: 368.983
  • Totaal aantal app-gebeurtenissen (handelingen binnen de app): 10.172.300
  • Totaal aantal app downloads: 43.338

 

Social media

  • Aantal volgers op Instagram: 19.986
  • Aantal volgers op Facebook: 30.572
  • Aantal Tiktok likes:: 16.069 

 

Media

  • Meer dan 13.000 berichten op TV, radio, in print, online en op social media
  • Een bereik van 94,6 miljoen lezers
  • Een PR-waarde van 3,3 miljoen euro in zeven dagen tijd
Placeholder for 13 07 2019 SBS6 Molenstraat Jan Willem de Venster 413 07 2019 SBS6 Molenstraat Jan Willem de Venster 4
Placeholder for 19 7 2024 Vierdaagsefeesten Jan Willem De Venster JWC05076 Enhanced NR19 7 2024 Vierdaagsefeesten Jan Willem De Venster JWC05076 Enhanced NR

Als bedrijf zichtbaar zijn op Vierdaagsefeesten?

Wil je als bedrijf zichtbaar zijn op het grootste meerdaagse evenement van Nederland? Lees hier meer over de mogelijkheden.

*De resul­tat­en op deze pag­i­na zijn afkom­stig uit de effect­met­ing 2022 van de gemeente Nijmegen, onze bezoek­ersen­quête van 2024 en de kern­ci­jfers uit onze app, web­site en database. 

Klik hier voor meer informatie.

Login
Bekijk winkelwagen