Vierdaagsefeesten
18-24 juli 2026nijmegen
Placeholder for 15 07 2018 De Kaaij Mathijs Hanenkamp 515 07 2018 De Kaaij Mathijs Hanenkamp 5

Facts & figures

Een groot feest vier je samen met anderen. En reken maar dat dat tijdens de Vierdaagsefeesten goed komt: feest samen met ruim een miljoen andere bezoekers die gedurende zeven dagen in Nijmegen te vinden zijn. We zijn dan ook het grootste meerdaagse evenement van Nederland en een van de grootsten van Europa.

Waarder­ing

Uit de bezoek­ersen­quête van 2025 blijkt dat de edi­tie bij­zon­der goed in de smaak viel. De bezoek­ers hebben de feesten beo­ordeeld met een gemid­deld rap­port­ci­jfer van maar lief­st een 8,3!

Merkon­der­zoek

1e plaats pret­tig­ste sfeer­belev­ing van Nederland

Uit het Even­e­menten Merkenon­der­zoek 2018 van Bran­dAlche­my, een grootschalig pub­liek­son­der­zoek gericht op de 50 groot­ste even­e­menten van Ned­er­land, blijkt dat Vier­daagse­feesten Nijmegen eerste plaats staat als het gaat om het ervaren van het pret­tige sfeer­belev­ing, vol­gens het Ned­er­lands pub­liek. Vier­daagse­feesten wordt door het pub­liek ervaren als een actief, opgew­erkt, uniek en sym­pa­thiek merk.

(Bron: Hen­drik Beer­da, brand con­sul­tan­cy, 2018)

2e plaats vrolijk­ste even­e­menten & 4e plaats meest pop­u­laire even­e­menten van Nederland

In 2023 staat de Vier­daagse­feesten op de tweede plaats in de ran­gli­jst van vrolijk­ste even­e­menten van Ned­er­land, en op de vierde plaats in de lijst van meest pop­u­laire even­e­menten van Ned­er­land, vol­gens het Even­e­menten Merkenon­der­zoek van Hen­drik Beer­da Brand Con­sul­tan­cy. Het even­e­ment scoort hoog op de pijlers van naams­bek­end­heid, waarder­ing en bind­ing.

(Bron: Hen­drik Beer­da, Even­e­menten Merkenon­der­zoek, 2023)

Placeholder for 14 07 2025 Vierdaagsefeesten Marcel Krijgsman 158 matrixx live aan de kade14 07 2025 Vierdaagsefeesten Marcel Krijgsman 158 matrixx live aan de kade

Facts & figures

Vierdaagsefeesten

  • Meer dan 1.300 optredens.
  • Meer dan 3.500 artiesten uit binnen- en buitenland.
  • 46 verschillende podia.
  • De binnenstad van Nijmegen als evenementen terrein: 1,8 miljoen m2.
  • 300 extra buitenbarren.
  • Meer dan 18.000 m2 terras.
  • 130 terrassen.
  • Meer dan 20.000 terrasstoelen.
  • Meer dan 1.250.000 liter drankjes.
  • Meer dan 3500 m2 verkoopplaatsen.
  • Totale bestedingseffect Vierdaagsefeesten: 64 miljoen euro.
  • In 2025 werd 76% van de circulaire bekers ingezameld en gerecycled.
  • Tijdens de pilot met herbruikbaar servies op de Kaaij Hoog in 2025 werd 92% van het servies ingeleverd.

Media

  • Meer dan 13.000 berichten op TV, radio, in print, online en op social media.
  • Een bereik van 94,6 miljoen lezers.
  • Een PR-waarde van 3,3 miljoen euro in zeven dagen tijd.
Placeholder for 13 07 2019 SBS6 Molenstraat Jan Willem de Venster 413 07 2019 SBS6 Molenstraat Jan Willem de Venster 4
Placeholder for 15 07 2025 Vierdaagsefeesten Marcel Krijgsman 041 valkhof festival15 07 2025 Vierdaagsefeesten Marcel Krijgsman 041 valkhof festival

Bezoekers

  • Meer dan één miljoen bezoeken worden tijdens de zeven dagen van de Vierdaagsefeesten afgelegd.
  • De feesten verwelkomen dagelijks tussen de 100.000 en 250.000 bezoekers.
  • Bezoekers komen gemiddeld bijna vier dagen naar de feesten, wat resulteert in ongeveer 378.788 unieke bezoekers.
  • Het aantal bezoekers wordt niet actief gemeten, omdat er geen groeiambitie is.
  • 65% komt uit de Regio Nijmegen, minimaal 2% uit het buitenland.
  • 74% van de volwassen Nijmegenaren bezocht de Vierdaagsefeesten in 2025.
  • Slechts 6%van de Nijmegenaren heeft de feesten nog nooit bezocht.
  • De meeste bezoekers zijn tussen de 18 en 34 jaar oud.
  • Er komen ongeveer evenveel mannen als vrouwen.
  • De meeste bezoekers bereiken de feesten op een duurzame manier, zoals met het OV, de fiets of lopend.
  • 94% wil de komende jaren terugkomen naar de feesten.
  • 95% raadt vrienden en bekenden aan om de feesten te bezoeken.

Emotionele waarde

  • Gemiddeld rapportcijfer voor de Vierdaagsefeesten: 8,3.
  • Veelgenoemde positieve associaties: gezelligheid, muziek, feest, sfeer, saamhorigheid.
  • De meest gewaardeerde aspecten zijn:
    • Variatie en diversiteit
    • Muziek en optredens
    • Sfeer en gemoedelijkheid
  • 72% van de bezoekers komt vooral voor de sfeer.
  • 80% van de Nijmegenaren is trots op de feesten; onder bezoekers is dit 90%.

Bezoekersbinding en gedrag

  • 94% wil de komende jaren terugkomen naar de Vierdaagsefeesten.
  • 95% raadt de feesten aan aan vrienden en bekenden.
  • 72% van de bezoekers bezoekt uitsluitend de Vierdaagsefeesten.
  • 12% moedigt 4Daagse-wandelaars aan langs de route.
  • 10% zwaait de 4Daagse-wandelaars uit na het uitgaan.
  • 6% loopt zelf de 4Daagse én bezoekt de Vierdaagsefeesten.
Placeholder for 18 07 2025 2311 Vierdaagsefeesten Jan Willemde Venster 097 plein4418 07 2025 2311 Vierdaagsefeesten Jan Willemde Venster 097 plein44

Sociale waarde & veiligheid

Placeholder for 14 07 2025 Vierdaagsefeesten Marcel Krijgsman 051 stadseiland stek14 07 2025 Vierdaagsefeesten Marcel Krijgsman 051 stadseiland stek

Economische waarde

  • Gemiddelde uitgaven per bezoeker: €151 per persoon per week (ongeveer €43 per dag).
  • 90% besteedt geld aan drinken; 79% aan eten/snacks.
  • 50% van de bezoekers geeft minstens €100 uit tijdens de feesten.
  • 88% vindt dat de Vierdaagsefeesten bijdragen aan een positief imago van Nijmegen (onder bezoekers is dit 93%).

Bezoekersdata verkregen uit de effectmeting van de gemeente Nijmegen (2022), stadspanel van de gemeente Nijmegen (2025) en uit de jaarlijkse bezoekersenquête van de Vierdaagsefeesten.

 

Online bereik

Periode van 1 januari tot 31 augustus 2025

Database, website & app

  • Database met meer dan 85.000+ profielen
  • 51.079 profielen met push permission ‘Yes’
  • 33.089 profielen met marketing consent ‘Yes’
  • 1.449.250 app interacties
  • 9.172.823 app events (handelingen)
  • 247.644 unieke app bezoeken
  • 625.940 programma favorieten in de app
  • Gemiddeld 399.656 app/website advertentieviews
  • Websitesessies: 1.266.222

Socials

  • 34.886 TikTok likes
  • 31.053 Facebook-volgers
  • 27.100 Instagram-volgers met een bereik van 5 miljoen profielen in juli 2025 

 

Placeholder for 15 07 2023 Veerpoorttrappen Marcel Krijgsman 115 07 2023 Veerpoorttrappen Marcel Krijgsman 1
Placeholder for 19 7 2024 Vierdaagsefeesten Jan Willem De Venster JWC05076 Enhanced NR19 7 2024 Vierdaagsefeesten Jan Willem De Venster JWC05076 Enhanced NR

Als bedrijf zichtbaar zijn op Vierdaagsefeesten?

Sluit je aan bij het grootste meerdaagse evenement van Nederland en verbind jouw merk met een miljoenenpubliek. Of je nu een programmaonderdeel wilt adopteren, een mobiel team inzet voor publieksinteractie, een eigen brandstore creëert of jouw klanten, medewerkers en relaties een unieke ervaring wilt bieden: samen realiseren we een partnership dat perfect aansluit bij jouw ambities én bij de Vierdaagsefeesten

Doorgaan met Google Doorgaan met Apple

Laten we je account aanmaken

Gebruik minimaal 1 hoofdletter

Door Akkoord en doorgaan te selecteren, ga ik akkoord met de Gebruiksvoorwaarde en het Privacybeleid van Vierdaagsefeesten.

Vertel meer over jezelf

Er zijn fouten in je aanmelding:

Log in met je Mijn Vierdaagsefeesten account.

Bekijk winkelwagen

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten en kun je niet meer inloggen. We helpen je graag weer op weg.

Nieuw wachtwoord verzoek verzonden

Als er een account bestaat met het door jou ingevoerde e-mailadres is er nu een e-mail gestuurd om je wachtwoord te resetten.