De 7 mooiste dagen van het jaar, die maken we met elkaar. Samen zijn we het grootste evenement van Nederland. Wij zijn er trots op dat jullie inhoud geven aan de Vierdaagsefeesten. Dat dragen wij graag uit. Andersom hopen wij dat jullie laten zien dat je onderdeel bent van Vierdaagsefeesten.
Vormgeving en huisstijl
Vierdaagsefeesten is uniek: juist door de veelzijdigheid van programma’s en sfeergebieden in de stad, en dat komt mede door jullie eigen uitstraling. Dat moet zo blijven. Wel is het fijn als de saamhorigheid ergens terugkomt, en de Vierdaagsefeesten huisstijl ondersteunend aan jullie eigen huisstijl kan worden gebruikt. In het ontwerp is zo veel mogelijk rekening gehouden met diverse kleurstellingen en items zodat ieder een onderdeel (of alles) van de nieuwe huisstijl kan omarmen. Daarnaast zetten wij de huisstijl uiteraard in voor overkoepelende communicatie en algemene aanduidingen.
Vier de feesten
De toolkit bevat de volgende onderdelen:
- Basis logo in 3 kleuren, diverse bestandsformaten voor online en druk
- Footer ligt in 3 kleuren, voor online en druk
- Footer heavy in 3 kleuren, voor online en druk
- Lettertype
- Facebook overlays in 3 kleuren
- Instagram overlays in 3 kleuren
- Promotekst
Alles uit de toolkit is en blijft eigendom van Vierdaagsefeesten. Het materiaal mag vrij gebruikt worden voor promotie van programma tijdens Vierdaagsefeesten, niet voor commerciële doeleinden. Bij twijfel, neem contact met ons op.
Uitingen
Standaard uitingen
Er worden diverse standaard uitingen ontwikkeld als baniervlaggen, bouwhekdoeken en lantaarnpaalborden. Binnenkort verschijnt hiervan een overzicht en kun je intekenen welke materialen je kunt gebruiken op jouw terrein.
Uitingen op maat
Wil je uitingen op maat geschikt voor jouw locatie? Zodat de naam van de locatie groot kan worden weergegeven of er een combinatie ontstaat van je eigen huisstijl met die van Vierdaagsefeesten? Dan kunnen wij hiervoor in overleg een ontwerp aanleveren en eventueel bestellen en bezorgen. De materiaalkosten worden door gefactureerd.
Thema's
Om ervoor te zorgen dat bezoekers uit de meer dan 1.000 optredens kunnen kiezen, helpen we ze een handje door in thema’s / routes te communiceren. De routes zullen voornamelijk zichtbaar zijn via de app en social media.
I ♥ Music
Indie, pop, rock, metal, singer-songwriter
Nimweegs gezellig
Smartlappen, levenslied, Hollands, lokaal
Dit is goud!
Van nineties tot nu, de beste allround feestmuziek
Verdieping
Bewuste time-out, beleving, strand, groen, klassiek, workshop, lezing
Uit je plaat
Dance, techno, disco, house, hiphop, R&B
Grenzeloos genieten
Salsa, wereldmuziek, reggae, funk, ska, blues, soul en jazz
Nieuws, primeurs en media
Bij de bekendmaking van programmering is Vierdaagsefeesten graag in de lead en het eerste kanaal waarop alle primeurs worden gedeeld. Door het samen delen van programmering en afstemmen wanneer wat naar buiten komt in een communicatieplanning, kunnen we zorgen voor continue en gespreide media-aandacht. Bovendien voeren we de laatste check als het gaat om risico-inventarisatie en het samenhangende veiligheidsoverleg. Er wordt zo veel mogelijk afgestemd wie wanneer bekend wil maken en een planning gemaakt om eventuele knelpunten te signaleren.
Social Media
In aanloop naar en tijdens de week, delen we graag primeurs, bijzondere nieuwtjes en beelden. Samen sta je sterker door elkaar te taggen, we hebben veel likers en volgers op social media dus daar moeten we gebruik van maken.
We spreken af om zo veel mogelijk de hashtag #vierdaagsefeesten te gebruiken