13-19 juli 2024Nijmegen
Group

Facts & figures

Placeholder for 15 07 2018 De Kaaij Mathijs Hanenkamp 515 07 2018 De Kaaij Mathijs Hanenkamp 5

Een groot feest vier je samen met anderen. En reken maar dat, dat tijdens de Vierdaagsefeesten goed komt: feest samen met anderhalf miljoen andere bezoekers die gedurende zeven dagen in Nijmegen te vinden zijn. We zijn dan ook het grootste evenement van Nederland en een van de grootsten van Europa.

Placeholder for WaarderingWaardering

Waardering

De Vierdaagsefeesten wordt als evenement gewaardeerd met een gemiddeld rapportcijfer van 8,4. 94% wil de komende jaren terugkomen naar de feesten. 95% raadt vrienden en bekenden aan om de feesten te bezoeken.

In vergelijking met andere evenementen

Uit een grootschalige peiling onder het Nederlands publiek (BrandAlchemy) blijkt dat Vierdaagsefeesten van alle 50 grootste evenementen van Nederland, op de eerste plaats staat als het gaat om het ervaring van prettige sfeerbeleving. Ook staan we in de top-5 van sterkste evenementmerken onder volwassenen, samen met De 4Daagse, Pinkpop, Sail Amsterdam en Bevrijdingsfestival. Vierdaagsefeesten als merk scoort het hoogst op de eigenschappen actief, opgewekt, uniek en sympathiek.

Merkenon­der­zoek: pret­tig­ste sfeer­belev­ing van Nederland!

Uit het Even­e­menten Merkon­der­zoek 2018 van Bran­dAlche­my, een grootschalig pub­liek­son­der­zoek gericht op de 50 groot­ste even­e­menten van Ned­er­land, blijkt dat Vier­daagse­feesten Nijmegen bove­naan staat als het gaat om het ervaren van het pret­tige sfeer­belev­ing, vol­gens het Ned­er­lands pub­liek. Vier­daagse­feesten wordt door het pub­liek ervaren als een actief, opgew­erkt, uniek en sym­pa­thiek merk

Vier­daagse­feesten prijkt daar­naast na de Vier­daagse bove­naan in de waarder­ingsli­jst door bek­enden van de betr­e­f­fende merken. Ook staan we in de top‑5 van sterk­ste even­e­ment­merken onder vol­wasse­nen, samen met Vier­daagse, Pinkpop en SAIL Ams­ter­dam. Voor sterk­ste vri­jeti­jdsmerken in de provin­cie Gelder­land staat Vier­daagse­feesten Nijmegen in de top‑3, samen met de Vier­daagse en Konin­klijke Burg­ers’ Zoo, met een hogere merkkracht dan vergelijk­bare evenementen.

(Bron: Hen­drik Beer­da, brand con­sul­tan­cy, 2019)



Facts & figures

Naar schatting worden er in 7 dagen tijd 1,5 miljoen bezoeken aan de Vierdaagsefeesten afgelegd. Gemiddeld komen de meeste bezoekers bijna 4 dagen, wat resulteert in 378.788 unieke bezoekers in 2022.

Hoeveel dagen bezoekt men de feesten?

  • 25% komt 7 dagen
  • 16% komt 6 dagen
  • 16% komt 5 dagen
  • 17% komt 4 dagen
  • 12% komt 3 dagen
  • 9% komt 2 dagen
  • 5% komt 1 dag
Placeholder for Feesten iedereenFeesten iedereen
Placeholder for UitgavenUitgaven

Bezoekers

  • De meeste bezoekers van de Vierdaagsefeesten zijn tussen 18 en 34 jaar oud
  • Er komen ongeveer evenveel mannen als vrouwen
  • Gemiddelde uitgave p.p. 48,95 euro per dag
  • Meer dan 1.250.000 liter drankjes
  • Meer dan 3500 m2 verkoopplaatsen
  • Totale bestedingseffect Vierdaagsefeesten 64 miljoen euro

Waar komen de bezoekers vandaan?

De Vierdaagsefeesten trekt bezoekers uit heel Nederland, maar de meesten (56%) komen uit Nijmegen of uit buurgemeenten van Nijmegen (9%). Naar schatting komt minimaal 2% van de bezoekers uit het buitenland.

Placeholder for Leeftijd opleidingLeeftijd opleiding

Waar komen de bezoekers vandaan?

De Vierdaagsefeesten trekt bezoekers uit heel Nederland, maar de meesten (56%) komen uit Nijmegen of uit buurgemeenten van Nijmegen (9%). Naar schatting komt minimaal 2% van de bezoekers uit het buitenland.

Placeholder for Afbeelding1Afbeelding1

Media

  • Meer dan 13.000 berichten op TV, radio, in print, online en op social media
  • Een bereik van 94,6 miljoen lezers
  • Een PR-waarde van 3,3 miljoen euro in zeven dagen tijd
Placeholder for 13 07 2019 SBS6 Molenstraat Jan Willem de Venster 413 07 2019 SBS6 Molenstraat Jan Willem de Venster 4

Klik hier voor meer informatie

Login
Bekijk winkelwagen