Een groot feest vier je samen met anderen. En reken maar dat, dat tijdens de Vierdaagsefeesten goed komt: feest samen met anderhalf miljoen andere bezoekers die gedurende zeven dagen in Nijmegen te vinden zijn.

Een vrij, toegankelijk en waardevol evenement voor de generaties van nu en straks!

Merkenonderzoek: prettigste sfeerbeleving van Nederland!

Uit het Evenementen Merkonderzoek 2018 van BrandAlchemy, een grootschalig publieksonderzoek gericht op de 50 grootste evenementen van Nederland, blijkt dat Vierdaagsefeesten Nijmegen bovenaan staat als het gaat om het ervaren van het prettige sfeerbeleving, volgens het Nederlands publiek. Vierdaagsefeesten wordt door het publiek ervaren als een actief, opgewerkt, uniek en sympathiek merk.

Vierdaagsefeesten prijkt daarnaast na de Vierdaagse bovenaan in de waarderingslijst door bekenden van de betreffende merken. Ook staan we in de top-5 van sterkste evenementmerken onder volwassenen, samen met Vierdaagse, Pinkpop en SAIL Amsterdam. Voor sterkste vrijetijdsmerken in de provincie Gelderland staat Vierdaagsefeesten Nijmegen in de top-3, samen met de Vierdaagse en Koninklijke Burgers’ Zoo, met een hogere merkkracht dan vergelijkbare evenementen.

(Bron: Hendrik Beerda, brand consultancy, 2019)

Facts & figures

  • Meer dan 1.100 optredens
  • Meer dan 4.000 artiesten uit binnen- en buitenland
  • Meer dan 40 podia
  • 22.000 m2 evenementengebied: stad, park, kade en strand
  • 300 extra buitenbarren
  • meer dan 18.000 m2 terras
  • > 165 terrassen
  • Meer dan 20.000 terrasstoelen

Aantal bezoekers 2019: 383.000 unieke bezoekers in de gehele week die gezamenlijk 1.625.000 bezoeken af in 7 dagen

Bezoekers

  • Gemiddelde leeftijd bezoekers is 29 jaar waarvan vrouwen: 56% & mannen 44%
  • Gemiddelde uitgave p.p. 43,50 euro  per dag
  • Meer dan 1.250.000 liter drankjes
  • Meer dan 3500 m2 verkoopplaatsen
  • Totale bestedingseffect Vierdaagsefeesten 63 miljoen euro

Media

  • Meer dan 13.000 berichten op TV, radio, in print, online en op social media
  • Een bereik van 94,6 miljoen lezers
  • Een PR-waarde van 3,3 miljoen euro in zeven dagen tijd

Kijk hier voor meer informatie.